Månadsmöte måndagen den 26 augusti 2024

Måndagen den 26 augusti var det dags för höstterminens första klubbmöte.

Efter sommaruppehållet samlades 17 medlemmar i Studiefrämjandets lokaler där Gunnar hälsade välkommen.

Svante inledde kvällen med att berätta om sitt liv som amatörfotograf under rubriken ”Ljuset är min pensel”.

Vi fick följa hans fotoresa genom hans bilder och berättelser.

Svantes pappa var aktiv fotoamatör och påverkade Svantes intresse för fotografering.

Efter den första kameran, som var en Kodak Instamatic blev det en rysk Zenit 3M.

Kameran har alltid varit en följeslagare för Svante.

Resan vi fick följa med på bjöd på många olika scener: Bl. a. med poliserna i Stockholm med färden med Citroen CV2 och vad som hände när bilden på Monika infördes i Aftonbladet.

Det var mycket intressant att få vara passagerare på Svantes fotoresa.

Efter fikastunden var det dags för kvällens andra pass, som var genomgång av medlemmarnas bidrag till månadens tema ”Bildberättelser”.

Som vanligt blev det en intressant blandning av många typer av berättelser.

Gunnar avtackades för sin tid som ordförande. Gunnar kommer att vara kvar i fotoklubben men kommer att saknas mycket i rollen som ordförande.

Nästa månads tema är ”Natt”.

Några bilder från medlemmarnas bildberättelser som var tema i augusti: